Så kul att du visar intresse för dansbart.se!
Projektet uppstod ur en utmaning att hitta bra musik att dansa folkdans till, det var helt enkelt väldigt svårt att hitta större mängder med musik på nätet. De största utmaningarna hade jag med att hitta musik med bra tempo, så därför skapade jag dansbart.se för att ha en plats där man enkelt ska kunna hitta musik att dansa folkdans till.
Om du är utvecklare och har intresse för att hjälpa till med utveckling, så är det bara att sätta igång! Du får gärna skriva ett inlägg eller helt enkelt kolla in kodbasen på:
Förutom dansbart.se så finns även en analysmotor på GitHub - svnoak/neckenml-analyzer: Analyzer for swedish folkmusic · GitHub som skapades för att kunna göra den musikanalys som sker i dansbart.
All kod är Open Source, och jag ser fram emot ditt bidrag! Om du har några funderingar eller tycker det är svårt att komma igång, hör av dig till @kim-s eller skriv i forumet ![]()
Om du inte är utvecklare, men har synpunkter eller hittat fel, så får du gärna skriva ett inlägg i Synpunkter och Fel kategorin!